FLÖRT ETMEDEN NASIL EVLENEYİM!?

9
Paylaş

Blog sayfamıza bir kardeşimizin flörtsüz evlilik üzerine sormuş olduğu sorunun sizlerin de kafasında soru işareti olduğunu düşünerek vermiş olduğumuz cevabı siz okuyucularımızla paylaşmak istedik:

Aleyküm Selam kardeşim, biliyorsunuz evlilik öncesi flört ilişkileri her iki tarafın da mahremiyetini korumak adına haram kılınmış. Dinimiz evlenilecek ana kadar her iki tarafında hukukunu korumak adına; tanışmadan nişana, daha sonra evliliğe giden yolda herhangi bir sorundan ötürü ayrılma olması durumunda her iki tarafında maddi ya da manevi olarak zarar görmemesi için bu önlemi almıştır.

Bize mesaj atan diğer bazı kardeşlerimiz de keşke sizin kadar duyarlı olsalardı kardeşim. Ah bilseniz nasıl acılar çekmişler… Nişanlanıp son gün nişanı bozup gidenler… Nasıl olsa evleneceğiz vaadiyle kandırılanlar…

İslamiyet bütün bu kötü senaryoların önüne geçmek ve her iki tarafı da korumak adına şu tedbirleri almış:

Eğer 6 ay gibi bir süre içinde evlenmeyi düşünüyorsanız yani evlenmek için gereken şeyler hazırsa evlilik görüşmelerine başlayabilirsiniz. Bu evlilik görüşmeleri asla teke tek olmamalı, yanınızda sizin tarafınızdan bir arkadaşınız ya da bir akrabanız mutlaka bulunmalı. Çünkü taraflar her ne kadar evlilik için bir arada bulunsa da şeytan ve nefis faktörü her daim göz önünde bulundurulmalı, arada bir nikâh olmadığı için tarafların birbirine helal olmadığı unutulmamalıdır.

Burada şu parantezi açmamız uygun olacak. Biliyorsunuz evlendikten sonra en büyük sorunlardan birisi olarak şu sözü duyarsınız, “Sen çok değiştin, evlenmeden önce böyle değildin.”

Evet konu ciddileşip yuva kurmaya gelene kadar bu flört ilişkileri görüşmeler laylaylom havasında geçer, iki tarafta üst düzeyde naziktir sanki 100 yıl beraber kalsalar hiç sorun çıkmayacak gibidir. Ama iş ciddileşip evliliğe gelince gerçekler yavaş yavaş ortaya çıkmaya başlar: “Şu özelliğimi öğrenmesin, benden ayrılmasın, bende kusur görmesin.” diye çaba gösterme durumu artık yoktur. Dolayısıyla iki taraf da belki yıllardır tanıdığı kişinin gerçek hâlini görmeye başlıyor.

Direkt evliliğe yönelik olan bu görüşmelerde böyle bir şeyin söz konusu olması çok daha zordur. Çünkü mesele zaten ciddi olduğundan iki tarafta görüşmesinde birbirini tanımaya yönelik ciddi sorular sorar.

Hatta bu görüşmelerde en küçük meseleleri bile taraflar birbirine sorabilir. Örneğin hangi yemeği sevip sevmediği konusu bile açıkça sorulup konuşulabilir. Tüm bu sorular karşısında tarafların yapacağı en önemli vazife cevapları “doğru ve açık” bir şekilde ifade etmektir. Eğer bu hususa dikkat edilmezse ileride büyük sorunlara sebebiyet verebilir. Hem unutulmamalıdır ki mümin hanım ya da erkek her durum karşısında doğru sözlü olmalıdır.

Ayrıca evlilik görüşmelerde taraflar birbirleriyle düşünce olarak uygun olup olmadığını ölçmenin yanı sıra dış görünüş bakımından da değerlendirme yapmalıdır. Bu konuda Efendimiz (s.a.v) şöyle buyurmuştur:

“Allah, bir erkeğin kalbine bir kadınla evlenme isteğini attığı zaman, artık onun o kadına bakmasında hiçbir beis yoktur.” (İbni Mâce, Nikâh: 9)

Bu görüşmelerin de 3 ile sınırlandırılması iki tarafında birbirini tanıma konusunda daha iyi olacaktır. Bu sınırın olmasının pek çok hikmeti vardır çünkü görüşme sayısı arttıkça olayın ciddiyetinde aksamalar, gevşeklikler görülebilir; bu durum ise Allah muhafaza tarafları helale giden bu değerli yolda harama sevk edebilir.

Tüm bu hususları göz önünde bulundurursak dinimizde hanım ya da erkeğin birbirlerini sevip evlenmelerine engel olunmamıştır. Bunun helal yoldan, Allah razı olacağı şekilde yapılmasını emredilmiştir ayrıca kardeşim İslamiyet sana “Sevmeden evlen.” demiyor. “Sev ama helalinden sev, Allah’ın razı olacağı şekilde sev.” diyor. Çünkü Rabbimiz’in ayette belirttiği göz aydınlığı eşlere flörtle kirletilmiş sevdalarla değil ancak onun bize çizdiği helal dairedeki yolla ulaşılır.

Sonsuz bir hayat için atılan bu ilk adımda harama bulaşmadan helaline kavuşan salih/saliha müminlerden olmanız duasıyla…

“Onlar, ‘Ey Rabbimiz! Eşlerimizi ve çocuklarımızı bize göz aydınlığı kıl ve bizi Allah’a karşı gelmekten sakınanlara önder eyle.’ diyenlerdir.” (Furkan Suresi/74)


Kaynakça: https://sorularlaislamiyet.com/evlenmeden-once-evlenilecek-adayla-gorusmede-olculer-nelerdir

Paylaş

9 yorum yapılmış. Sende yap :)

  1. SedaNur 26 Kasım, 2017 at 09:46 Reply

    Daha fazla blog yazısı isterim /blog yazilarin hepsini okumuşluğum var / hem bilgi öğreniyorum daha ne olsun

  2. Şeyma 25 Kasım, 2017 at 23:14 Reply

    Yani görüşebiliriz fakat 3ten fazla değil,haram çizgisini geçmeden,birbirimizi daha yakından tanımak amaciyla sorular sorarak doğru anlamismiyim ?? Birde en fazla kaç gun ay yada sene görüşülmesi gereklidir ??

    • Salih Bindak 28 Kasım, 2017 at 20:34 Reply

      Sanırım ayrıntılar yazının sonundaki linkte yer alıyor. Görüşmelerin mümkün olduğunca evliliğe 6 ay ve daha az kala başlamalı, yoksa yıllar süren tanışma, nişanlılık durumları yazıda bahsedilen sorunları devam ettirecektir.

  3. bir soru 25 Kasım, 2017 at 21:18 Reply

    İyi ama çoğu kişi aylarca hatta yıllarca flört edip üstüne evleniyorlar,flörte karşı olup helalini bekleyenler ise hala evlenemediler..Buna yorumunuz nedir peki?

    • Salih Bindak 28 Kasım, 2017 at 20:31 Reply

      Mühim olan olabilecek en kısa zamanda evlenmek mi? Yoksa bulunabilecek en iyi eşle evlenmek mi?

      İslamın bize sunduğu yöntem, en hızlı evlenme yöntemi değil, sadece hem dünya hayatımıza hem ahiret hayatımıza doğru yön verecek bir eşi seçme yöntemi.

      • bir soru 28 Kasım, 2017 at 23:01

        Öncelikle cevap verdiğiniz için ALLAH razı olsun sizden.Diğer merak ettiğim bir konu ise,sevgili olup üstüne evlenenler çok mutlu ve her işleri yolunda gidiyor, bu nasıl oluyor peki?

      • Salih Bindak 12 Aralık, 2017 at 10:36

        Evvela aile içindeki durumları bilemeyiz. Aile içinde yaşanan, bireylerin kendi içlerinde yaşadıkları şeyler bunlar dışarıdan gözükmez. Evlilik ne temeline kurulmuşsa o bozulmaya başladıktan sonra yavaş yavaş sorunlar ortaya çıkmaya başlıyor. Mesela güzellik üzerine kurulmuşsa yaş ilerledikçe aradaki muhabbet azalacaktır yada zenginlik üzerine kurulmuşsa yaşanacak en ufak maddi durumda sıkıntı baş gösterecektir.

        Bu temelde evlilik yapmış bireyler ise bu muhabbetlerini Allaha çevirerek, hayat arkadaşını cennet arkadaşı olarak görerek bütün bu yaşanacak sorunların üstesinden gelebilir. Her ailede olan olumsuzluklar mutlaka olacaktır ama çok çok daha hafif atlatılacaktır.

Yorum Yap